Strategisk plan

Alle elever skal ha grunnleggende lese-, skrive og regneferdigheter tidlig i skoleløpet

Risikofaktor: Ulik kvalitet på undervisning

Tiltak:

  • Lage ferdig plan for skriveopplæringen
  • Oppfølging av "Den gode timen"
  • Implementering og oppfølging av leseplan
  • Erfaringsdeling i personalet
  • Lage en plan for systematisk bruk av læringspartner
  • Oppfølging av plan for Skoleplattform Oslo
  • Seminar om skriving og alternativ læring for alle lærere våren 2017

Alle elever skal ha et trygt og inkluderende læringsmiljø, fritt for mobbing

Risikofaktor: Arbeidet med læringsmiljøet virker ikke slik det er tenkt - DUÅ-programmet blir ikke fulgt opp.

Tiltak:

  • Holdningsarbeid og kontinuerlig trykk på tydelighet i forhold til mobbing
    • Antimobbekurs for elever, foresatte og lærere etter behov
    • Trivselsledere
    • Fellessamlinger
    • Klassemøter
    • Inspeksjon og lik praksis
    • Holde "DUÅ" varmt i personalet, kurs til nyansatte
    • Fadderordning
    • Sosial ferdighetstrening, tema og mål i klassemøter
    • Sosial ferdighetstrening –  kurs med sosiallærer og miljølærer

Risikofaktor: Mobbing blir ikke oppdaget

Tiltak:

  • Gjennomgang av mobbeplanen i personalet
  • Samtaler/møter (klassemøter, elevsamtaler, foreldresamtaler)
  • Bruke sjekklistene (fra UDE) for arbeidet med det psykososiale miljøet på skolen
    • Elevsamtaler
    • Klassemøter
    • Utviklingssamtaler
    • Oppfølging ved Læringsmiljøgruppen
    • Mobbing som tema ved foreldremøter
    • Kommunikasjon med AKS